2013-01-24
 19:41:14

Låg !

Ligger här och peppar mig själv innan jobbet igenom att läsa allas vikt/träningsbloggar , instagram, tips och fakta om hälsa och träning.

Jag må vara överdriven /jobbig eller vad man nu kan kalla det... "Besatt" kanske!

Många tror att jag gör det så lätt och är så stark stark stark stark.

Men det är det INTE!
Jag kämpar 110 procent med mina tankar varje dag!
att fokusera ,
få ihop mat och träning,
avstå från frestelser (som finns över överallt)
att lägga upp rätt på tallriken ,
att inte stoppa något i munnen utan att tänka på vad det är och varför,
att planera in och utföra träning,
att orka,
att inte ge upp,
att kämpa för att vila och att orka med mitt vardagliga liv och jobb samtidigt.

Det är inte lätt att behöva slåss mot sig själv och hafokus hela hela tiden..
Där av "besattheten"

I dag mår jag DÅLIGT för att jag vilar, kroppen mår bra och är öm av träningsvärk över allt.
Den behöver vilan och samla krafter, det vet jag mkt väl och tillåter mig .

Samtidigt börjar min hjärna arbeta emot mig...
det ekar negativa saker i huvudet gång pågång som att:

->Vila, bra var lat, ät något onyttigt, unna dig, vila i morgon med, träna är jobbigt ,pausa hela helgen, du är ju trött, ge upp, nu får det räcka ,

FAN HELLER!

Jag ska promenera till jobbet i dag!
Fort ska jag gå, med hög musik!

Kl.23,00 ska jag äta kvarg med frukt sen Inget på hela natten jo två liter vatten ska ner.

I morgon ska jag upp på löparbandet och köra ett pass med instruktör.

Jag blir så rädd och arg på dessa troll i mitt huvud.

Jag lovar, jag måste fokusera 110 procent och kommer fortsätta detta tjat om min träning och kost för att nå mitt mål och klara det för en gångs skull i mitt liv!

Första och sista gången !

Tror ni på mig?!
.... det gör jag..

Och jag ska visa er att jag menar allvar.


Puss❤


Linda

SÅ KLART jag tror på dig!! Och jag vet hur det är! Mina tankar snurrar också och det är inte alltid så himla lätt. Men vad som är 100% sant är att du är grym. Det är inget att deala med. svaga är vi alla men det är vad vi gör av de ögonblicken som spelar roll. 100 kilo pepp till dig, jag är verkligen imponerad av dig ska du veta. Och vad du också ska veta är att jag VET att du kommer greja detta!! Kramar!!

Svar: Tack snälla Linda! Dina ord värmer och ger mig mer kraft kram
Jess



PUBLICERAT: 2013-01-24, 22:20:23 | URL: http://goingsmaller.blogg.se/
Ellen P

Nu tar jag äntligen mig i kragen och kommenterar :) jag har följt din blogg länge nu.
Åh det är så härligt att läsa din blogg, du ger mig sån energi. Skönt med någon som skriver precis vad man själv tänker. Jag tror på dej Jess , eller jag vet att du fixar det. Kram

Svar: men tack snälla söta du, vad kul att du "tog dig i kragen" jag blir så glad :)
Jess


Anneliisan

Jag vet att du kan klara det hela vägen, lika mycket som du redan har varit duktig och kommit så här långt! Ser bilderna på dig, du är grym Jessie!! Superduktig!! Keep up the good work! Kram

Svar: Åh tack gumman :) <3 glad jag blir, hoppas ni har det bra kraaaam
Jess



PUBLICERAT: 2013-01-26, 13:03:05 | URL: http://anneliisan.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!