2013-02-06
 11:27:59

Jag läste något mkt bra

Gick in på Facebook och råkade få denna text rakt upp i ansiktet . Så bra skrivet att jag slänger upp den.

Text av: Daniel Olsson , personlig tränare, sportlife



Tjockiscatten

Jag blir inte alls peppad av hans ord, tycker faktiskt att han uttalar sig ganska oförskämt. Han får det lite att låta som att tjockisar som inte tar tag i sin vikt, lever sina liv helt mållöst och utan någon som helst vilja eller entusiasm. Det han inte har förstått är att det inte bara handlar om att bestämma sig. Det har många av oss gjort flera gånger. Det handlar om att det kommer inifrån och inte bara som en vilja, utan helt och hållet liksom. För det är väl allmänt känt...alla som är överviktiga VILL egentligen gå ner i vikt. Viljan är det inget fel på. Snarare karaktären. Och för att få den dit man vill krävs det att man går all-in med hela sin själ.

Med det sagt vill jag bara säga att din blogg är oerhört peppande för mig. Keep it up! :-)

Svar: Hej och tack så mkt!! :) vad glad jag blir.Alla får givetvis olika känslor av att läsa det han skrev. JAG kände att allt han skrev var rätt, för jag har bestämt mig 50 gg minst att gå ner i vikt , att ändra liv , att börja träna MEN aldrig på RIKTIGT som denna gång. Det är skit svårt, men nu kan inget stoppa mig och ja "det är bara ge sej fan" på att maten "godis, chips, pizza, socker, fett, osunt" inte ska vinna över mig en enda gg till. MEN Om jag läst detta för 1-2 år sen hade jag blivit arg/ irriterad/LEDSEN och "försvarat" mig..
Men nu kan bara jag känna mina egna känslor:) och jag har full förståelse för olika reaktioner!

Kram på dej och all lycka till mot dina mål <3

Känns dessutom som han inte pratade om "tjockisar" för oftast så är det inte dom som gnäller utan "normal viktiga" som gnäller hela jääääävla tiden över deras 5-10 kilo hit och dit... Dom tröttnar jag me på ;) "gör nått åt det" istället för att gnälla lixom;) spec TILL MIG "med fetma" övervikt som täcker en vuxen människa..

Man kan nog diskutera mkt kring hans status..
Tur att order är fritt
Jess



PUBLICERAT: 2013-02-07, 19:40:57 | URL: http://www.tjockiscatten.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!