2012-09-05
 15:23:45

M E L L A N M Å L

Hejsan svejsan...
vd skönt att bara ha en hemma dag utan att flänga runt.
 
Jag har för andra gången i mitt liv kokat kaffe till mej själv (vuxet;)
och ska äta mitt mellanmål.
Jag klockar mina mål nu och det ska vara 3-3,5 timmar i mellan dom Mat & sovklocka nästan.
och bra ska dom vara nu jäklar ska det börja rasa på vågen.
Skärpning.
 
Ang bars:  så är jag emot dom om man ska "banta" (och gå upp allt efteråt plus lite till och hålla på upp och ner) det är FEL!
RÄTT  att  byta ut (alla) måltider om man inte har en plan med hjälp från dietist eller kostrådgivare som sen kan hjälpa en att äta efter avslutad kur med ersättningar (itrim tex) ,
jag själv äter dom endast dom som mellanmål, då jag MÅSTE ha ett...
Jag tar hellre en sån med rätt uträknade kalorier än att missa ett mellanmål och dra i sej en bulle eller en godispåse i farten  av hunger...
 
Jag vet (har lärt mej) nämligen att när det börjat närma sig 4 timmar mellan mina mål så börjar mitt hjärnspöke "fettot" (kan vi kalla henne) att krypa fram...
 
 Hon säger till mej att:
* Jag är sugen på godis,
*att jag ska strunta i min planerade middag och overtala familjen att kanske köpa nått "gott" att laga... varför inte lite pommes och bea istället för den där "kycklingen och grönsakerna" jag planerat...
*att strunta i träningen... jag har ju varit sååå duktig "ändå"
*eller varför inte en chokladboll till kaffet...
* eller kanske ta och kika i skafferiet en gg till...*
man kan ju hitta något gott...!!
Så !
För att inte "fettot" ska dyka upp måste jag hålla mej till mina tider och nu ska ingen få rucka på dom.
jag mej inte!
 
Är det nån som känner "fettot"??
Har ni ett eget hjärnspöke..?
fundera på när ni åt sist när det där "suget" kommer.. och ät rätt.
 
PUSS♥
 
 


Fia

Haha underbart!! Du henne känner jag så väl.. Usch!


Pernilla

Jag känner också det där fettot. Jag har dock överbemästrar det ganska bra, just på grund av att jag äter regelbundet precis som du. Men jag märker direkt om jag slarvat en dag - det är som att hela karaktären försvinner samtidigt som att blir hungrig. Än så länge har jag varit starkare än hjärnspöket, men tankarna kan komma iaf!



PUBLICERAT: 2012-09-05, 19:14:33 | URL: http://skinnyjeans.devote.se
Jenny

Jag känner henne väl! Men jag övervinner oftast , men som du säger minsta lilla slarv så är hon där och tjatar. Kör hårt tjejen du är så duktig .


Linda

Ja Fettot vet jag vem det är. Jag brukar smälla till henne med en kudde när hon blir för högljudd. Men jag gör som dig ibland med en bar. Jag skulle inte heller vilja banta på dem men som ett smalare alternativ så och då, som mellanmål eller sånt tycker jag att det är toppen



PUBLICERAT: 2012-09-06, 21:30:57 | URL: http://goingsmaller.blogg.se/
Therese

Haha fettot bor hos mig med! Jäkla kärring!



PUBLICERAT: 2012-09-07, 23:35:58 | URL: http://minviktigablogg.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!