2012-11-09
 15:49:00

Mat mat mat

Jag har nått slags sug, det brukar komma en vecka i månaden har jag märkt rätt tydligt !
Kan bero på att man är kvinna jag vet inte riktigt men det är sånt sjukt sug efter sött och god mat i allmänhet.
Skönt att det snart gått en vecka och att jag stått emot beskvi suget haha man e ju som en narkoman , nån som slutar röka, alkoholist vad som... Som har ett beroende.
Det svåra med mat är att man måste HA mat för att leva , knark tex "behöver" man inte för att leva (givetvis inte lätt att sluta med det vill bara beskriva från mitt liv)
Ändå är "ferttma" tabu..
Det är ju

"BARA börja träna och äta rätt"

"sluta ät onyttig"

"rör på dej bara"


"ät inte godis"


Bara bara bara , det är så sjukt påfrestande att slåss med sig själv hela sin vakna tid och även i sömnen.
Planera , utföra , göra rätt val osv.

Jag förstår att det är ett evigt tjat om mitt , träning och vikt..
Inte bara här (här får jag det är ju min blogg) men på Facebook och övrigt..
Men att skriva , berätta gör mej taggad och det stöttar mig i många situationer av negativa tankar.

Nu har jag stått och tittat i skafferiet en kvart om jag ändå ska öppna barnens fredagsmys eller inte..

Vill inte äta en ersättning nu när vi ska äta tidig middag.

Jag tänkte om!

Det blev ett mellanmål :
Bra val



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!