2012-01-10
 14:33:03

Fråga/svar

Jag fick en fråga vad jag gjort för operation?

En magsäcksoperation gastric banding är ett kirurgiskt ingrepp som innebär att placeringen av ett justerbart bälte runt övre delen av magen.
Bandet är gjord av silikon och kan dras åt genom att lägga saltlösning för att fylla bandet (som blåser luft i en donut-formad ballong).
Bandet är ansluten till en port som placeras under huden i buken.
Den här porten används för att införa eller ta bort saltlösning i bandet.
Bandet begränsar slutändan storleken på magen och den mängd mat man kan hålla.
Det saktar också passagen av maten till tarmen.
På så, signaler till hjärnan från tarmen möjliggöra en känsla av fullkomlighet och mättnad med konsumtion av mindre mat.

Jag gjorde den 05 , gick ner 30kg på 6mån
Blev gravid, gick upp..!?
Gått upp å ner några kilo..hela tiden!

Nu har jag spytt till och från i ett år.
Senare månader nån gång varje dag ,ibland 2-3ggr
Vaknar när jag sover av att behöva spy för att jag ligger ner...(hinner knappt till toa)
Sitter och sover jämt
Halsbränna jämt
Ledsen
Ont/orolig/trött

Och varför har jag ej sökt hjälp?

*För jag är livrädd för att läkaren ska tycka att jag e en idiot som ej lyckats.
*För att jag är livrädd för att få göra en gastroskopi (gå in i magen med slang/kamera)
*Orolig att ej få hjälp! (vill konvertera till by pas ny operation)
*rädd för att dö på operationsbordet (stor risk att operera kraftigt överviktiga)

Så så är det! :(

Nu har jag läst MASSOR om komplikationer !
Dessutom har dom SLUTAT operera in bandet...pga mkt strul.

....OCH tack och lov !
Jag är inte ensam, många med komplikationer sitter och sover för att ej spy i sömnen av liggläge.
Har ont ,
kräks mm
Oftast har dom magsår, bandet har växt in, flyttat sig upp eller ner , fickor har lagt sig över bandet mm

På torsdag/fredag ska jag gå!
JAG MÅSTE! (orolig)

 


Finanel

Tack för svaret förstår att du är nervös men du har mkt att vinna med! Lycka till Jess :) kram


Linnea

Du är modig Jessica!

Jag tycker att det är bra att du bestämt dig för att kolla upp det, ingen ska behöva ha det som du beskriver. Jag håller en tumme för dig.

Skickar en stooor kram till dig/ Linnea (fr jobbet) ;-)


Jess

Tack så fina ni är <3 era tummar å lycka till gör mig modigare , inte lätt att blotta sina hemligheter... Och våga hjälp!



PUBLICERAT: 2012-01-11, 23:16:29 | URL: http://jessansvardag.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!