2011-02-08
 03:20:31

Lite paus!

Klockan är straxt efter 03 å det är natt, ovanligt lugnt på jobbet. Jag kände för att blogga lite för att inte slöa till, läsa en bok/tidning/tv är ju rena sömnmedlet för mig och då "blippar" jag hellre på min mobil SOM ÄR LJUSLÖS , tänk att det ska vara sånt tjaffs om mobiler egentligen?! Okej självklart att man inte ska sitta och prata i telefon på arbetstid eller hålla på med telefonen när man gör viktiga uppgifter eller framförallt har någon boende i närheten ,så på dagarna förstår jag givetvis ett mobilförbud .. men på natten?! herregud! vi lever på 2011 talet och nu har man inte bara en mobil till gör att ringa med. Dessutom behöver dom inte låta ett dugg. Jag kan väl känna att om man får sitta ner och läsa en bok/tidning ( när det är lugnt och alla sover och allt är fixat) tittar jag med gott samvete på min telefon där jag kan läsa bla tidningar...Aftonbladet , böcker (om ja vill), kolla mail, fb, bloggar läsa vad tusan som helst OCH den låter tammetusan lägre än vad en bok gör , HA! Tänk att det ska vara så "irriterande" för folk och kan nån tala om för mig vad problemet kan vara? Sen kan man även fundera kring "mobilfrågan" utanför jobbet ... Privat* Jag VET att jag tittar på min mobil ofta och jag gör det med flit.. Och vad gör jag när jag kollar på telefon så ofta? Jag kollar sms, mail, fb och bloggar för att det är kul ,lika kul som nån annan tycker det e att titta på tv eller datorn. Jag kollar tex nyheter och läser tidningar vilket jag nästan aldrig gör "på riktigt" ! Jag gör det när jag KAN så slipper jag passa tider och hitta rätt på en tv eller tiding :) jag kollar även kalender , skriver min matdagbok , fotograferar och kan fånga alla stunder och ögonblick direkt för kameran e alltid nära :), jag kan kolla upp resor me bussar och tåg istället för att släpa på busstabeller , kollar kontot , letar upp adresser på plats och ritar , redigera foton , spela mycket mycket mer... Att bara plocka upp denna lilla pryl ur fickan då å då när jag har LUST gör att jag slipper göra andra saker . Men inte fan påpekar jag om någon kollar rapport, läser tidning eller skriver i sin kalender, för varför i hela friden ska jag lägga energi på det! soooooooo ?! What's your problem ;) haha Nu har vi spytt ut lite tankar här , kontra gärna med en kommentar :P Hoppas ni sover gott alla fina... och glöm inte att lägga energi på bra saker och personer som betyder nått inte såna saker som drar ner dig och personer som tar ifrån dig din energi . Back to work:) Puss å hej!


Britt-Inger

Men nu jäklar "hugger" du alldeles ordentligt.....hä ä riktigt - haha visst är det skönt att få skriva "av" sig!

Du har alldeles rätt - man kan göra mycket för att spara tid på mobilen och den ska ju användas.

Kom å tänka på en sak - Lasse som har kroppsjobb får "skit" om han hänger på spaden och tar igen sig. Han kan inte stå och banka i stålspikar i rälsen varje sekund i 8 timmar.

Men det är ok för t.ex. en bankman att sitta och läsa tidningen på arbetstid.

Kram från Britt-Inger



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!