2011-08-07
 20:30:38

Bok Tips


Jag läser ALDRIG böcker förutom högst en gång om året... Nu vill jag ha tips på  verklighetsbaserade böcker gärna tragiska ,hemska som man mår dåligt av (hemskt det låter) men verkligheten är tyvärr så och jag njuter inte av att läsa dom men jag plöjer igenom dom och man lär sig mkt... Sist läste jag  Hanna Graafs egna bok om hennes liv med en kvinnomisshandlare..


Nån som har tips?


Pia

Änglen på sjunde trappsteget- Frank MacCourt


Livia

"Mig äger ingen" av Åsa Linderborg. En barndomsskildring om att växa upp med en ensamstående alkoholiserad pappa. En av de bästa böckerna jag någonsin läst! "Glöm att ni har en dotter" om en tjej som hamnar i thailändskt fängelse

"Bakom stängda dörrar" skithemsk om en tjej som tvinga föda sin pappas barn

"Mamma trodde jag var sjuk" om en tjej vars mamma led av munchausen by proxy

"Pojken som kallas det"-serien om en pojke som behandlas som en hund av familjen och inte är något värd alls enligt dom


Jess

oj tack för så många tips :)



PUBLICERAT: 2011-08-07, 20:45:06 | URL: http://jessansvardag.blogg.se/
Linda

Varför gråter inte emma...läste ut på 3 dagar tror jag


Petra

Efter våldtäkten av Alice Sebold


Britt-Inger

Håller med dina kamrater - "mig äger ingen" och "ängeln på sjunde trappsteget" är bra. Patrik Sjöberg "det du inte såg" - beundrar honom för att han gick ut med det hemska han upplevt, det kan hjälpa många andra som utsätts för övergrepp.

Jag tycker om att läsa äldre författare åxå. "mina drömmars stad" av Per-Anders Fogelström är så himla bra, 5 böcker i samma serie. Handlar om Stockholm från slutet av 1800-talet man får följa människor genom glädje och sorg - kan inte bli bättre. Han beskriver kvinnor och deras känslor så bra. När jag var yngre läste jag dem varje sommar och njöt lika mycket varje gång. Kolla på adlibris och biblioteket. Du MÅSTE läsa dem!

Kolla in www.adlibris.com. de är jättesnabba på att skicka böcker, där har du även billiga pocketböcker. Sen kan man välja att betala på avbetalning varje månad. - kram


Påjlan

Hej! Pojken som kallades det, tänkte jag föreslå också.Jag har alla fyra böckerna om du vill låna dem.Den sista är en faktabok.Jag grät mig igenom hela första boken,hemsk men nyttigt att läsa.


Jess

I mina drömmars stad och alla dom andra läste jag i skolan..

Dom två översta du skrev ska jag läsa och pojken som kallades det, (jag tror dock jag börjat läsa den) men måste koöla upp det.



Tack för tipsen :) <3



PUBLICERAT: 2011-08-11, 20:12:14 | URL: http://jessansvardag.blogg.se/
Jess

Mig äger ingen och ängeln på sjunde trappsteget lockar.. (menade jag med "översta")



PUBLICERAT: 2011-08-11, 20:15:01 | URL: http://jessansvardag.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!