2010-01-25
 19:43:32

9,90

I dag har jag gjort ett kap ;)
Gick in på Willys och gissa vad jag hitta....
Orkideer för 9,90kr (med två stänger)
Snacka om rea men dom tog slut DIREKT , det var nog bara 20st
Jag ÄLSKAR ORKIDEER



Annars har vi varit hos barnmorskan i dag.
Lyssnade på hjärtljuden , fick tid för ultraljud i vecka 40
och belv erbjuden att besöka förlossningen , men jag hoppar över det !
Jag har ju varit där och fött och känner mig bekväm med det.
Hon trodde fortfarande den låg i
säte.
Jag fick panik och började tjura haha (HORMONER)
Jag vill INTE föda i säte och känner att kejsarnitt bara är
jobbigt med snitt som ska läka och hålla på.
Dessutom så när jag var gravid med Lowe jobbade jag på en skola
 med barn från 3 - 13år som hade CP skada.
90procent av dom barnet var födda i säte och fått syrebrist vid födseln...
(vad jag fick höra)
Usch ... kände paniken!
Och min barnmorska suckade tungt...
(vilket inte var så smart för det lät som hon
var 100% säker att det var så när hon kände)
-ÅÅÅÅH NEEEJ SÄG INTE ATT DEN LIGGER I SÄTEN NU!!!
(hon ångrade sig sen när jag fick panik haha)
Barnmorskan kollade själv lite lätt med en ultraljuds apparat på magen ,
där det visade sig att huvudet låg RÄTT!!!!!!!!!!!!!!
WIIIHOOOOOOOOOOOOOOO!

På eftermiddagen har vi bakat bullar alla tre.
Lowe tyckte det var så roligt.
Så nu kan vi få gäster när bebisen kommit..
Vi har kommit på ett nytt namn ;)
Men vi håller på det ett litet tag till.


Hoppas du haft en bra dag .

All kärek


linda

Nu gör du mig orolig :-(

dock är det ju ett tag kvar för mig men ändå suck

hoppas min ligger kvar som den ligger med huvudet neråt..



men gör man ultraljud i vecka 40 oxå?



kram



PUBLICERAT: 2010-01-26, 06:43:02 | URL: http://lindadahlgren.blogg.se/
Jess

LINDA!!!



Var inte orolig, OM den ligger i säte testar du vändningsförsök eller snitt och du väljer helt själv om du vill föda i säte eller inte.



DET E JAG SJÄLV... som har sån noja för sätesförlossning.

Jag tror det skulle gå för mig att föda säte efterssom Lowe var så stor så mitt bäcken skulle nog klara det galant....men du vet om man inbillat sig nått så har man ju det .

Därför blev jag ledsen .



Dessutom är ju kejsarnitt en risk för mig med så mycket övervikt, narkoser av olika slag är inte bra därför vill jag inte det heller...



Och Ultraljud i vecka 40 ingår i mitt Vågaväga projekt.

Bara för att se så inte barnet är så stort..

Stora mammor stora barn typ...



ALLT KOMMER GÅ BRA...... Du ska få BEBIIIIIIIIIIIS! de bästa man kan få !



Puss kram



PUBLICERAT: 2010-01-26, 12:41:40 | URL: http://jessansvardag.blogg.se/
jess

Dessutom lägger sig bebisen med huvudet neråt mellan vecka 34-37 tror jag så den hinner väl snurra några varv till ...



PUBLICERAT: 2010-01-26, 12:45:45 | URL: http://jessansvardag.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!