2010-04-13
 10:31:16

skriva av...

Jag e så jävla irriterad!!!!

Nu är klockan 10,30, jag har lämnat Lowe på dagis kl 8,30 Jag har hunnit komma hem och burit runt , matat , bytt och tröstat Leon ... (fortf missnöjd och klarvaken)

Jag har INTE  hunnit öppna skolboken än och Lowe ska hämtas kl 13,30 igen...
Jag pluggar på 25% det e för lite för att ha Lowe längre på dagis.
Nu är han där tisdag till torsdag på dagis FINE!!
men kan man inte få ha dom hela dagar då??
Näääääääääääääääääääää!
Då ska man hämta INNAN mellis dessutom.
Man borde ju minst kunnat få ha barnen 6-7 timmar på dagis dom tre dagar man får alla fall..... :(
Om han gått mellan 9-16 så hade det inte varit problem för mig och Mange kunnat hämta.
Så!
nu ska jag rå plugga (och vagga, trösta, mata, byta, gosa när han e vaken och själv äta lunch , dessutom fixa mellis till Lowe som jag tänkte ta med när vi ska ut....)

Dagar som jag har Lowe hemma fins det inte en chans att hinna plugga på .
och på kvällarna är man helt slut...


Så... nu e frågan?

*Ska jag lägga ner skolan HELT (som jag inte vill) orkar inte och KAN inte få in allt på den här tiden.
*eller höja upp och plugga 50% (få ha lowe heltid på dagis) och inte veta om jag pallar !!!!

Det kanske låter som det e enkelt i vissa öron , men jag kan inte koncentrera mig om det e liv, stoj och stim runt  när jag pluggar... så på helgerna är det oxå svårt att plugga och man kanske vill ungås med familjen då!


hmmm... :(

Igår var vi alla fall på öppnaförskolan och sen på 4års kontroll.
Lowe hade en kanon dag  och var jätte duktig på BVC.
På öppna gjorde Leon hand opch fotavtryck.
Lowe var dessutom ute på gården och lekte själv med alla barn två timmar men å fick man ju stå som en hök i fönstret. (han kan ju sticka)

Jag mår bättre , men känner mig lite yr mellanåt...
Jag tror nog att moderkakan har släppt nu i alla fall... (HOPPAS)



lite pics




kramen!





Annika

Men Jessie har du inte rätt att ha han längre när du pluggar.... oavsett om du bara pluggar 25%

Mena 15 timmar får han gå när du är föräldraledig

men kombo med plugg borde du få mer....


therese

hej.

jag kan ju inget om hur mycket de får vara på dagis å så där... men tycker nog du ska försöka orka göra klart skolan. e värt det i slutändan.. ger ju bättre lön å bättre jobb.. :) Ska du inte försöka gå upp till 50% då å se om du orkar.. hoppas det löser sig.. kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!