2009-09-22
 19:40:31

TRÖTT ,TRÖTT & lite TRÖTT!

Fy vad trött jag e i dag !
Känner mig riktigt GRAAAVID i dag . . . 
Har sammandragningar hur jag än rör mig trött och kissnödig jämt!
Nu e jag inne i vecka 20 halva tide har gått.. Wihooo!
 

 

 

 

 

Du är på dag 136 av 280
Du är i vecka 20.
Du har gått 19 fulla veckor och 2 fulla dagar (v19+2).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Lör 13 feb 2010
Du har 144 dagar kvar till beräknad förlossning

Fostret: 
Fostret växer mycket under den här tiden och är cirka 25 centimeter långt och väger runt 250 gram. Mängden fostervatten är ungefär en halv liter. Huden utvecklar nu ett gelélikande lager som kallas vernix, det skyddar huden från fostervattnet. Under mjölktänderna bildas de permanenta tänderna.
Små, ljusa hårstrån så kallade lanugohår täcker kroppen och till och med undersidan av fötterna. Det fina fjunet kan finnas kvar på vissa delar av kroppen efter födseln, t.ex på ovansidan av öronen. Ögonbrynen och ögonfransarna börjar markeras och på barnets fingertoppar finns helt unika fingeravtryck. Benen har nu kommit ifatt och är i rätt proportion till kroppen. Barnet ser ut som en färdig människa, i miniatyr



Nu ska jag vila en kvart innan idol börjar!

kraaaam!


Lill kusin

Vad söt.... jag längtar verkligen till lill bebis kommer =) Jag måste komma ner och busa lite med Lowe snart oxå han är för go den lilla killen =)


Maja

Å gumman, härligt med liten bebis! Du måste lova att klämma ut henne på alla hjärtans dag. Det skulle vara hur gulligt som helst ju!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!