2009-10-15
 12:45:25

Ingen Bebis, utan en . . .

Hej!
Nu sitter jag och pluggar igen...
Börjar bli lite nervös för provet på den här kursen, PROV gillar man ju inte.
Jag har en riktig tenta och en hemtenta kvar.. Hemtentan går nog galant (hoppas).

Det blir ingen gravidvattengympa i dag så jag ska hoppa upp och cykla lite i stället hade jag tänkt och samtidigt dra i en mörkbrun hårfärg så jag slipper det röda.
Sen i kväll ska jag och Lowe till Christina och Kevin.
Christina ska steka pankakor till ungarna och jag ska slänga ihop en GOD Lax & Avokado sallad...
Mysigt , så får kusinerna leka lite.

Mange åkte till Edingburg i natt med jobbet , på "konferans" .
Dom får åka på nån saftig resa varje år... riktigt fuskigt.
Dom har nog skitkul, för sammanhållningen på deras jobb är så bra... så e det när det inte bara är massa kärringar på jobbet ,som inom vården haha.
Jag var med på en resa en gång och det var nog den roligaste jag åkt på faktist.

I morse vaknade jag av att Lowe sa:

-Mamma... får jag klappa min bebis lite?
-Mmm...zzz
-Men Mamma, jag är storesysyer åt lilla bebisen , visst?
-mnja.. storebror blir du väl efterssom du är pojke!
-Mmmmm.. MAMMA?!
-Ja..zzz
-Jag är storebror åt lilla bebisen!
-Mmm... Vad stor och duktig storebror du kommer att bli !
-JAPP!

(det blir tyst, Lowe tänker.......)

-Men MAMMA!!!
-Mmm... zzz
-Jag tror faktisst att jag inte vill ha någon bebis längre...
-Jasså ? varför det ?!
-Fööör.. eeh MAMMA.. att ... jag faktist vill ha en GRIS istället !!



.........hahaha.........
Vilka funderingar som snurrar där inne i hans lilla huvud.

I dag köpte jag en bok som han ska få plöja igenom, tänkte att det kan vara nyttigt.


Hansson Gunilla. Snart har vi en baby! AB April 88 Press Uppsala. Ca 16 sidor . . En baby i mammas mage! Men vad gör babyn där inne? Hur får den något att äta? Och hur ska babyn komma ut? Och varför dröjer det så länge? Det är mycket som Egon vill veta. Han frågar och frågar och väntar... Men så äntligen en dag kommer lillasyster Ellen! Och då blir Egon storebror!
"Snart har vi en baby" är en varmhjärtad bok som ger svar på många frågor på ett både otvunget och sakligt sätt.
 


Nu ska jag stoppa i färgen!


Britt-Inger

Å vilka härliga kommentarer från Lowe. Gunilla Hansson skriver jättebra böcker och bra illustrerat.

Förstår att Lowe blev besviken när han inte kunde leka i snön.

Imorgon åker vi till Örebro och hämtar MIRANDA vår nya katt./kram från Britt-Inger


Maja

Å va gulligt! Världens gulligaste storebror! Jag har en bra bok som Ina läste mycket i när Elli låg i magen, som du gärna får låna! Om vi lyckas ses innan bebisen kommer förstås.. ;) Du får säga till sen om det är några tjejgrejer du behöver låna eller så. Har ju minst sagt ett lager.. ;)


Tezzi

Vilken gullig storebror han kommer att bli!

Åh, sådana där böcker e så mysiga.. :)



Vart jobbar Mange förresten?



Kram!



PUBLICERAT: 2009-10-15, 20:30:39 | URL: http://mammathezz.wordpress.com
Jess

M m m visst e de gulligt och han gillade boken :) vi lånar gärna er bok Maja ! Tezzi - Mange jobbar på JR i Arninge som typ fastighetskötare klipper gräs när plogar snö typ :) Kanon mys med en till katt B-I Du får maila någon bild :) :) kram


Tezzi

OK, schysst jobb som bjussar på sådana resor! ;)



PUBLICERAT: 2009-10-18, 09:07:38 | URL: http://mammathezz.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!