2009-10-21
 07:38:46

Fullt hus på mornarana & en arm mindre...

Mors!

I går orkade jag inte skriva nått...
Tar igen det idag i stället ;)

Igår var jag och Christina och shoppade lite..
Men det blev bara små saker för oss... shampoo och prylar vi väntar på lönen ;)
Vi tog en fika, Sen hämtade vi min enarmade "man" på sjukan..
Manges axel hoppade urled på jobbet då han höll på och bytte däck på firma bilen.
OTURS MÅNDAG först inbrott sen akuten ett dygn när han kom hem från England.
Dom försökte bända tillbaka axeln i rätt läge två gånger
 när han var nerdrogad med morfin och lustgas men det gick inte!!
Fick narkos och skulle eventuellt behövt öppna men han slapp ingrepp och dom fick tillbaka den.
Nu är han sjukskriven två veckor och
har armen fastspänd i ett  axel lås... Kul!?!?
Eventuellt får han operera den fyra veckor efter det ,
efterssom det inte är första gången det hände!!
Sen på kvällen var jag på föräldramöte på dagis...
Det borde man få vuxenpoäng för haha , det låter "vuxet" att gå på sånt ;)
Det var jätte bra , 17 föräldrar av 19 barn!
Annars har det varit ca 6 föräldrar och varav vi varit 2 av dom.
Jag fattar inte varför inte föräldrar kommer på föräldra möten..
Vill man inte veta vad som händer med sina barn under dagarna????
Fröknarana hade filmat  under alla moment dom gör på dagis om dagarna,
det var jätte kul att se hur Lowe var när inte vi var med.
Han sjöööng högt och hade riktigt djupa samtal med sina kompisar :)

I Lördags var vi på Röningeby gård i Täby.
Det var ju kanon mysigt och perfekt för barn runt Lowes ålder.
Där var det Kaniner (STOOORA), Getter, Får , Höns,
Hästar , Klapphage ,Ponny ridning (en lång tur) 
Café där man kunde äta vofflor ,
Köpa korv eller grilla självpå grill,
 matsäcks stuga med öppen spis i så man kunde värma sig... och Natur!
Kanon mysigt och Lowe trivdes..
Jag köpte en Bivax salva som man har på torr hud, exem,
hudsprickor , läppar mm den är jätte bra så här års!

Lite pics:









Nu ska vi göra vår morgon rutt...
Sen blir det plugga i dag jag e klar med min intervju och
 alla hemtenta uppgifter som ska vara klara till nästa fredag...
Nu ska jag bara få in allt i skallen till tentan om två veckor!





Britt-Inger

Men hörrudu - vad otäckt med Manges axel - hur kan det bli så att den hoppar ur led flera gånger? Är det så att om den hoppat ur led en gång så är det lätt att det händer igen?

Stackarn - du får hälsa honom så mycket - kram från Britt-Inger


jess

Hej!!

Mmm ja precis, hoppar den en och två gånger så hoppar den troligtvis 3-10 till...

Då kanske man måste gå in och fixa den lite mer stabil när det blivit sliten..

Han tackar och hälsar tillbaka... kraaam



PUBLICERAT: 2009-10-21, 10:42:26 | URL: http://jessansvardag.blogg.se/
Påjlan

Stackarn, hälsa att han kryar på sig. Hoppas att det aldrig händer igen! Jag har själv sett en tjej vars axel hoppade ur led, och jag lovar, jag vill aldrig se det igen. Kram på er.


Tezzi

Tilde har varit där i Rönningeby när hon gick på dagis, men jag och Nova skulle vilja åka dit och kolla också, kanske ni har lust att hänga med någon gång igen framöver? :)



PUBLICERAT: 2009-10-25, 07:49:38 | URL: http://mammathezz.wordpress.com
Jess

Jaaa Tezzi det skulle ju vara jätte kul!

Men jag har inget körkort så vi får väl ta med hela familjen kanske, har du körkort tess???



kram



PUBLICERAT: 2009-10-25, 15:43:34 | URL: http://jessansvardag.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!