2009-05-06
 18:48:46

Kocken jess

I dag har det inte hänt så mycket...
Ingen har ju kunnat hitta på nått heller , det har varit riktigt synd om mig i dag.. ;)
Ensam och övergiven snokade jag runt i affärerna och hittade massa bra sommarkläder...
Jag ska ta och kika igenom min klädkammare vad jag skulle behöva för nytt till resan innan jag handlar ..
Jag spinnade på min cykel i dag ;) 30 min.. bara ! men det var skönt!

Jag har fortfarande inget vettigt att skriva...

Till middag blev det någon Lax variant ala Jessica...
Laxfilé kan ju vara ganska så tråkigt och vi gör det alltid  i ugnen annars.

I dag hittade jag på lite och tog :

1 kg Räkor
4 st Lax filé
1 st Röd paprika
2 st Grönsaksbuljong
2 msk Sweet chili sås
Salt & citronpeppar
Broccoli
 
Ris (potatis, Bulgur eller vad man vill)
Ev någon fisksås

Sätt på riset..
Tärna upp halvtinad lax skär paprika i strimlor skala räkor .
Koka upp broccoli i en egen kastrull så dom är lagom mjuka.


Stek laxen så den nästan är klar med buljongtärningar (smula ner)
krydda med salt och citronpeppar.
Stek paprika med laxen , lägg i broccoli 
& i med räkorna en kort stund så dom bara blir varma (stek inte så dom blir sega)
Ringla över sweet chili såsen rör om en gång och klart :)



Jätte gott och lätt som en plätt!
Och Lowe tyckte det var kanon gott och kul att äta när det var bitar...Perfekt för barn!
Nyttigt är det med!





I går och i kväll har Lowe klarat toa besöken galant!
Igen blöja behövs duktig kille mamma är lika stolt som han!


All kärlek
Puss






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!