2009-05-29
 13:01:58

Bok

Just det , jag inhandlade en bok idag!
Jag borde läsa mer för jag läser högst en bok om året
och det brukar vara en bok varje sommar.
Då får jag något ryck och gillar att läsa, och det ska vara
någon sann historia och pocket annars läser jag inte ut den.
Det är så skönt att ha något när man solar ,åker bil eller ligger i båten och guppar..
I dag köpte jag den här..

"I boken Det ska bli ett sant nöje att döda dig berättar Magdalena om det äktenskap som hon ingick som gravid nittonåring.Vad som till en början var ungdomlig familjelycka , med en omtänksam om än kriminellt belastad man, övergick snart i misshandel och fullständig terror.
Magdalena Graaf skildrar trovärdigt och med den inlevelse som bara erfarenheter kan ge, hur hon till slut lär sig att leva med makens våldsamma raserianfall,trots att de utgör ett dödligt hot.
Hon ber inte om medlidande, utan beskriver osentimentalt och rakryggat hur unga Magdalena sakta bryts ner. Hon visar också vilken betydelse stödet från föräldrar och vänner haft för att ge historien ett lyckligt slut."

 Nu är korgen packad och vi ska åka till Domarudden...


Kram


Therese

Den där är jättebra!! Bitvis hemsk men såå bra (om man nu kan säga det om en sådan bok..)



PUBLICERAT: 2009-05-29, 18:32:32 | URL: http://mammathezz.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!