2009-03-05
 22:00:52

Täbban

Hej hej
Just nu sitter vi och kollar på Lyxfällan !
Det är Anna Hibbs
http://www.stureplan.se/frame.php?main=http://blogg.stureplan.se/hibbs/
som är med i kväll... fan va stålar hon spenderar!
Men men Pappa betalar ;)

- Jag har ingen koll på mitt konto, jag bara drar mitt kort. I veckans Lyxfällan möter vi Stureplanstjejen som är pappas lilla prinsessa och utnyttjar det till fullo. Hon bränner pengar på märkeskläder, väskor och champagne. När hennes pengar tar slut vänder hon sig till pappa. Och pappa - han kan inte säga nej.

- Jag skulle kunna gå in i en teaffär och spendera tusen spänn. I nästa avsnitt av Lyxfällan möter vi Stureplanstjejen med problem med sitt shoppingbehov. Men det är inte hela sanningen. Hon är helt enkelt inte van att ta ansvar över sin ekonomi utan förlitar sig på att föräldrarna ställer upp när det behövs. Och det behövs ofta.

- Ja... jag är nog inblandad flera gånger i veckan, säger pappan. Hon har inga lån på lägenheten eftersom föräldrarna betalat den, hennes mamma ger henne rikskuponger till mat och pengar strömmar ständigt in från föräldrarnas konto. Ändå räcker pengarna inte till.

- Jag har varit rätt bortskämd, erkänner hon. Lyxfällans ekonomiexperter håller med och blir på allvar oroliga för hennes situation. - Hur oberoende är man om man som vuxen fortfarande blir stöttad av sina föräldrar? Det är dags för dig att växa upp, säger de och plockar fram budgettavlan.

- Jag kände mig verkligen som en blåst blondin där, säger hon efteråt.
Jag tror nog inte Lyxfällan hjälper henne så mycket faktist...en stund men snart i samma spår...

Innan kollade vi på Patrik 1,5år ganska bra faktist...
Två bögar som ska adoptera en pojke på 1,5år men det visar sig att han är 15år haha... ganska söt film!



Annars har jag träffat Christina på "morgon kaffe" haha i morse ;)
Sen åkte jag och Petra till Täby.
Vi kollade lite affärer , fixade så Lowes pass kom iväg.. sen åt vi Lunch...
Jätte god pirog och sallad hehe Petra åt äppelpaj med vaniljsås till lunch bra näring ;) jag behövde bara titta på den och gick upp 5kg...orättvist!
Vissa kan trycka i sig allt utan att man ser nått andra kan lukta sig till kilon ;)



Massa kramar
I samarbete med Filmtrailer.se


Petra

Haha, jag kan ju glädja dig med att jag gått upp typ hälften av de jag gick ner på VV ;)

Men, nu när jag äntligen är frisk igen ska jag börja utnyttja mitt träningskort till fullo! Måste vara i form om jag ska gå räddninshundsutbildning med Nera!


Jess

:)

Vad roligt med räddningsutb... intressant ju!



ses snart igen?......det e på tok för sällan!

KRAAAAM



PUBLICERAT: 2009-03-13, 21:30:47 | URL: http://jessansvardag.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!