2009-12-10
 08:05:32

En lite tripp till förlossningen

Heeeeej
Igår skulle jag slänga iväg en blogg med mina och Lowes goda köttbullar :)
Men när jag skulle sätta mig och käka så smällde det till i benet...
DET GJORDE SJUKT ONT!
hmm... kände att "SÅNT HÄR HAR VI INTE TID MED"
Men vad e det?
PROPP???....
(Risken finns ju)

Ringde sjukvårdsupplysningen och jourläkaren i Berga som sa att jag
MÅÅÅÅSTE åka in till Danderyds Akuten.

*S*U*C*K*

( jag velade , om jag verkligen skulle åka in?! Det var varmt på benet , blått och spänt , svullet och ONT)

Vågade inte chansa.. när dom var så hårda på att jag skulle in direkt.
Efterssom jag är i graviditetsvecka 31 så sa dom att jag skulle gå direkt till gyn akuten
(Akuten hade tydligen ändå skickat dit mig..(?)
Det kändes lite fjantigt att gå in där när jag sökte för benet men men...
Fick hjälp direkt på gyn akuten och gick före alla... Blev skickad till FÖRLOSSNINGEN!
Efterssom jag var i mer än garviditetsvecka 21.

MEN HALLÅ(?)

Jag sökte ju för benet haha..

Gissa om det kändes dumt att ringa på förlossningen.
-HEJ , eeeeh.... jag har ont i benet hahah.
Kom in direkt, lite prover och CTG kurva i 30 minuter och kolla bebisens hjärtljud .
(Vårat lilla Liv snurrade och levde om sig rejält)

Kändes ännu fjantigare att ligga i ctg på förlossningen och ha (ont i benet)
Tydligen så gör dom det så fort man kommer in genom deras dörrar.
Läkaren kom in och tittade noga , kände och gjorde ultraljud på benet och det visa sig vara en
Trombofelit (inflammerad blodpropp i yttre blodkärl inte farlig)
och åderbrock på samma ställe tydligen...

Skööönt! sen fick jag gå hem.
Jag var där en 1,5 ungefär (ibland är det bra att vara gravid :)
Jag trodde jag skulle fått sitta på akuten till tre på natten.

Läkaren sa att det var BRA att jag åkt in direkt och att vi tog det på allvar .
Det var ju skönt att han sa så när jag trodde jag tagit upp massa tid av dom i onödan.

Och en tripp på förlossningen var ju trevligt, satt och planerade
 min kommande förlossning medans jag väntade ;)
Det är bra att man varit med om det en gång tidigare...
(Även fast den kan bli helt annorlunda så kändes det bra att förbereda sig lite)

Nu är det nog med sjukhus besök från oss ,TACK!
Hoppas det blir 13/2 som tidigast =)



Nu ska vi fixa oss klara, Lowe har Lucia på dagis i dag kl 15 .
Sen ska han åka till stugan i Finland med sin mormor och morfar.
Han längtar sååå...
(Moffa har tydligen köpt en hammare till honom, DET ÄR STORT!! ;)

Hörse sen!

Kram


Tezzi

Är du redan i v 31?!? Då e det snart dags för bebiiis ju!!! Åh vad spännande! :D



PUBLICERAT: 2009-12-10, 19:19:13 | URL: http://mammathezz.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!