2009-08-25
 11:48:25

Kära Dagbok ,Lunch dax!!

Va kul att vara tillbaka och skriva lite ;)
Nu orkar jag faktist inte skriva vad som hänt sen sist för det e inget speciellt jag kommer ihåg.
Vi har i alla fall börjat jobba och dagis har dragit igång... vardag igen vilket är skönt!

Jag var i Arninge en sväng med Christina nu på förmiddan.. kollade lite på HM och tog en kaffe...
Nu är jag hungrig så jag döööör..
Har fixat min tomatsallad som jag har blivit beroende av JÄTTEGOTT :)
Det ser ganska så tråkigt och smaklöst ut på tallriken i dag men det e det inte..
Perfekt och lagom till lunch!
Tomatsallad med rödlök ,olivolja, balsamvinäger, salt, peppar och italienska salladskryddan!
Kokt ägg , Keso och kräftrumpor!!



Jag har börjat skriva matdagbok nu igen, vilket jag har förstått att jag måste för att ha koll på mat tider och vad som slinker ner.. det är ganska kul att se och man lär sig mycket om sig själv och sina tankar och beteende kring kosten.
Jag e inte ute efter att "banta" !!!
Det jag behöver för att gå ner i vikt är inte "banta" utan att ändra på min livsstil..
Banta är inget för en överviktig (eller för någon överhuvudtaget) banta är en drastisk kortsiktig metod som man kan ta till om man vill gå ner 5 kg till något speciellt ,men man får ju räkna med att dra på sig 10kg efter ett tag därpå...
Fy , jag hatar faktist ordet BANTA... tänk vad det har och förstör liv för många...

Ja ja nog om det, men räkna med att det kommer upp en och en annan tallrik då och då ;)
Enbart för min skull.. att kunna gå tillbaka å kolla då och då ;)

Nu ska jag äta lite och hänga tvätten som e klar.

Puss å kram


Britt-Inger

Kul att du bloggar igen!!!

Salladen såg god ut - visst är italienska salladskryddan god - använder den till allt.

Kul att vi ska ses om 2 helger - ser verkligen fram emot det./kram Britt-Inger


jess

Hej!

Ja det ska bli jätte mysig och kul att träffa er .

Kommer Zandra och Patrik oxå?

Patrik har jag inte sett sen någon jul ni var i tullinge tror jag MÅNGA år sen!!!!

kramar



PUBLICERAT: 2009-08-26, 18:11:58 | URL: http://jessansvardag.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!