2009-04-06
 07:30:02

Ny vecka nya tag..

Hej hej !
Måndag igen , vi sitter och äter frukost eftera att ha gått morgon promenaden med hunden.
På onsdag ska han hem, vad tiden har gått fort.
Jag skrev förut att viktväktarna har lagt av här i Åkersberga , riktigt tråkigt faktist...
Jag tänkte att jag skulle gå dit i dag i Täby men efterssom det ändå är stängt nästa måndag
 pga påsken så ska jag köra STENHÅRT själv och gå dit om exakt två veckor.
Jag ska klara det , är jätte motiverad fast det är påsk och så.
Det är ju inget som är svårt , det jag måste jobba med är att
dricka mycket vatten, SKRIVA UPP & röra på mig så går det galant.
Och påsken ska jag fira som alla andra med god mat och det viktigaste Godis Påskägget!
MEN....inget skrivande,promenerande,drickande så blir det inget påskägg haha... men så e det!

Så den 20/4 ska jag till viktväktarna igen och sedan gå regelbundet i Täby.
Sen är mitt nästa mål att köra stenhårt till den 29/4 då ska jag
 Christina & Tessan (kanske nån mer ) ut och festa på Golden Hits efter
Wallmans som vi ska gå på med jobbet !
Gud så länge sen jag fesade och dansade loss ;) det ska bli så kul.

Man ska ha små mål att sträva efter, då blir allt mycket lättare och roligare:)
Sen åker vi till Turkiet 16/5 så lite roligheter och mål , det räcker långt!

Vi hade inte så mycket grönsaker hemma i dag så vi rev morötter och  det var jätte gott
att ha på mackan med räkost under.. och äpple det gillade en viss herre..




Puss


Britt-Inger

Vad duktig du är som går på Viktväktarna. Jag skulle behöva det men jag försöker ta bort kolhydrater, äter ett ägg på morgonen och lunch - typ keso, grönsaker, tonfisk. Middag köttfärssås och mycket vitkålssallad istället för pasta.

Men jag älskar mat och älskar att stå vid spisen så svårt är det.

Va mysigt ni verkade ha i helgen när ni grillade. Zebastian och Zéline var här vi var ute hela lördagen och de stöp i säng redan vid 7. Jag tycker åxå pannkaka är efterrätt - bara någe gegg. Men i helgen åt Zebastian 7 pannkakor och Zéline 6 pannkakor....ehhh....fattar ingenting...hur får det plats i deras magar.

Kul me barbarn, Zebastian har sen han börjat prata oavbrutet snackat från det han går upp till han lägger sig. Men nu har han blivit "den store tänkaren", han sitter tyst länge och blicken är i det blå - vet inte riktigt vad han dagdrömmer om.

Han sa helt plötsligt: "Du mormor vet du killar kan åxå bli gravida".....jaha...ehh..och jag blev verkligen skrattnödig men det får man inte visa. Vem har sagt det fråga jag - "dom sa det på Bollibompa ju".

Zéline är mer ett yrväder, pratar och avbryter hela tiden.

Ha de så gott du och familjen - kram Britt-Inger



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!